Programı Sunan Akademik Birim | Davranış Nörobilimi (DK) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Direktörü | Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Aslı AKSOY GÜNDOĞDU Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Türü | Doktora Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Doktora | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Mezun olunduğunda Davranış Nörobilimi Doktora diplomasına sahip olunur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam Zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Davranış Nörobilimi Doktora programına başvurabilmek için adayların; a) Tıp Fakültesi Mezunu olup Psikiyatri, Nöroloji ve Çocuk Psikiyatrisi alanlarından birinde uzman olmaları veya Psikoloji alanında yüksek lisans derecesine sahip olmaları ve ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları, lisans diploması ile başvuranların ALES’ten sayısal puan türünde en az 80 standart puan almaları gerekir. Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalaması olarak 4 üzerinden en az 3 veya muadili bir puana sahip olmaları gerekir. b) Temel tıp bilimlerinde doktora programına başvurabilmek için; tıp fakültesi mezunlarının lisans diplomasına ve en az 50 temel tıp puanına veya ALES’ten sayısal puan türünde en az 70 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. Temel Tıp puanı; (TUS) Temel Tıp Bilimleri Testi I. Bölümünden elde edilen standart puanın 0.7, Klinik Tıp Bilimleri Testinden elde edilen standart puanın 0.3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir. c) Doktora programına başvurabilmek için YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan, yabancı uyruklu öğrenciler için ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan söz konusu puan muadili bir puan alınması zorunlu olup, söz konusu asgari puanların girilecek programların özelliklerine göre yükseltilmesi konusunda Senato yetkilidir. Doktora programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans derecesi ile başvuranların lisans, yüksek lisans derecesi ile başvuranların; yüksek lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 70 olması gerekir. En yüksek puandan en aza doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları |
Bu doktora programında öğrenim gören öğrenciler, 21 yerel kredilik en az 7 ders almakla, 240 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla Yeterlilik sınavını geçmekle, Bir doktora tezi hazırlamak ve savunmakla, Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CB/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Amacı | Davranış Nörobilimi ilk öğrencilerini 2017-2018 Eğitim- Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında almış olup eğitim-öğretim 2 profesör, 4 doçent ve 2 doktor öğretim üyesi ile devam etmektedir. Öğretim Dili Türkçe´dir. Program, Davranış Nörobilimi alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1., 2., 3. ve 4. yarıyıllarda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 5., 6., 7. ve 8. yarıyıllarda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profilleri | Bu programla; psikiyatri, nöroloji, çocuk psikiyatrisi uzmanları ve klinik psikologların mesleki yeterliliklerini artırmaya yönelik doktora ile Davranış Nörobilimi alanında uzmanlıklarını belgelemeleri sağlanarak, Sağlık Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversite ve Özel Hastanelerde, çeşitli alanlarda özelleşmiş kliniklerde, Üniversitelerde akademisyen olarak görevlendirmede öncelik sahibi olurlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Başarılı sayılmak için başarı notunun doktora programında en az 75 puan olması gerekir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini artıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Çıktıları1-Çevresel faktörlerin davranışlarımız üzerine etkilerinin öğrenilmesi becerisi2-Davranışı temellendiren biyolojik süreçleri ilişkilendirebilme becerisi 3-Davranışların ortaya çıkmasında ve kotrolünde rol oynayan faktörlerin öğrenilmesi 4-Endokrin sistem ve sinir sisteminin etkileşimini ve hormon sistemlerinin davranış ve bilişe etkilerini öğrenme becerisi 5-Genetiğin temel prensipleri ve genlerin davranışlarımız üzerindeki etkilerini öğrenme becerisi 6-Hastalık etkisine aracılık eden kimyasal nörotransmisyonu ve tedavide kullanılan ilaçların farmakolojisini öğrenme becerisi 7-Hayvanların davranış kalıpları ve bunları etkileyen etmenleri anlama becerisi 8-Kognitif ve davranışsal terapiler hakkında teorik bilgi edinme ve uygulama becerisi 9-Limbik sistemin nöroanatomik yapısı, işlevleri ve davranışlarımız üzerindeki etkilerini öğrenebilme becerisi 10-Nöroanatomi ve Nörofizyoloji temel kavarmlarını anlama ve öğrenme becerisi 11-Otizmi etyolojik açıdan incelem ve otizmde uygulanan terapi türleri hakkında bilgi sahibi olma 12-Öğrenme, öğrenme psikolojisi ve öğrenme üzerinde etkili nörobiyolojik etkenlerle ilgili bilgilerin edinilmesi 13-Psikiyatrik bozuklukların genel, biyokimyasal ve anatomik özelliklerinin öğrenilmesi becerisi 14-Santral sinir sistemi hasarlanmaları sonucunda geliştirilebilecek güncel bilgileri elde etme becerisi 15-Santral ve periferik sinir sistemi anomali ve patolojilerinin görüntülenmesi becerisi 16-Sinir dokusunun genel, biyokimyasal ve klinik özelliklerini öğrenme becerisi 17-Sinir sistemi araştırmalarında kullanılan elektrofizyoloji teknikleri hakkında teorik bilgileri edinme ve uygulama becerisi 18-Sinir sistemi hasarının patofizyolojisini öğrenme becerisi 19-Zeka kavramını ve davranışlarımız üzerindeki etkilerini öğrenme becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Müfredat
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||